ibs



nu har jag äntligen fått veta vad det är för fel på mig eller ja, min mage. jag har faktiskt anat att det har varit ibs som står för irritable bowel syndrome för att jag har känt igen mig så mycket i det jag läst. jag fick ju veta sist att jag hade en känslig tarm vilket är ibs men att jag inte riktigt fick det svaret då. det är en vanlig sjukdom och framförallt för kvinnor. den är helt ofarlig men ofta långvarig och förarlig. riktigt skönt att äntligen få det där svaret.

jag har läst om andra människor som också har det och vissa har haft det i 20 år och andra hela livet. 20 år? hela livet? det är ju helt jävla sjukt! jag har haft runt 2 år och står snart inte längre ut men det är bara att lära sig leva med det liksom. efter den tiden så vet jag hur jag ska hantera det även fast jag inte kan stå alla gånger av smärtan. jag har även läst om folk som har provat att bara äta gi, vegetariskt, veganiskt, lchf osv. för många verkar det som att lchf har varit bäst för deras magar och lugnat deras tarmar samt fått bort smärtan. framförallt har många slutat äta så mycket fibrer, vilket också har lugnat deras magar och så har även frukt lugnat magar också men frukt klarar jag mig aldrig utan. nu får jag börja prova mig fram och se vad som kan göra min mage bättre för det är ju olika för alla.

jag hatar den här jävla skiten rent ut sagt. uppsvullen mage, smärta, jag får inte behålla det jag stoppar i mig osv. det är inte så konstigt att jag är trött och helt slut typ hela tiden när kroppen inte får i sig allt som den behöver för att orka. det som jag skulle få utskrivet hade inte kommit in igår heller så jag får väl ringa till dom sen. köpte iallafall vätskeersättning som min kropp har behövt under denna tid.


Kommentarer
Postat av: Klackar&Kaffe

VINN NAGELLACK FRÅN DEPEND!



Gå in på http://klackarochkaffe.se/archives/1189 för att vara med och tävla!

2011-09-01 @ 11:49:24
URL: http://klackarochkaffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0