whey-100


idag fick jag hem proteinpulverna som jag beställde i veckan. jag köpte whey-100 från star nutrition i både vanilj och jordgubb. ville dock haft hallon istället för jordgubb men nu var det slut, skitsamma. antingen så kommer jag att dricka en efter träningen eller så kommer det bli att jag dricker en på morgonen plus en efter träningen. och varför kommer jag ta det på morgonen och sedan igen efter träningen? jo, för att på morgonen och efter träningen visar forskning att vassleprotein som whey-100 innehåller är överlägset andra proteinkällor för att stoppa själva svältmekanismer och muskelnedbrytning.

jag har valt att använda proteinpulver för att min kropp ska få det som den behöver. om man inte får i sig tillräckligt med energi och protein hamnar kroppen i ett katabolt tillstånd vilket leder till minskad muskelmassa.

jag provade vanilj förut och blandade det med vatten, helt okej. trodde det skulle vara vidrigare men det gick i utan problem. en portion består av 103 kalorier, vilken okså avgjorde att jag valde just denna plus att jag fick tips om denna. det ska bli kul och se hur detta kommer funka på min kropp. vill ni att jag återkommer senare sen om vad jag tyckte om produkten? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0