jag ska


ja då blev det 70 min på löpbandet varav 30 min spring och 40 min snabb gång, gött! sen körde jag bara mage och rygg eftersom jag ska iväg och fixa lite ärenden innan jobbet sen så hann jag inte mer. det finns folk på gymmet som kanske är runt 60-65 år, om inte äldre. de går på bandet, de springar på bandet, bygger muskler osv och precis sån vill jag vara när jag är lika gammal som dom. då vill jag fortfarande hålla igång osv ni vet. ogillar dock att folk ska kolla vilket tempo jag går/springer i, hur länge jag har gjort det osv för det är ingen tävling. det handlar inte om att vara snabbast, att springa snabbast, att gå snabbast, att göra det i flera timmar eller bara i 10 minuter. det handlar om att försöka nå sitt mål, om man har ett, iallafall för mig.. att ta sig dit. jag tävlar bara med mig själv och är så jävla glad över att jag nu orkar detta. jag har haft perioder när jag tränat mycket då bara mina ben la av, de vek sig när jag gick upp för trappor för kroppen orkade inte mer. det var knappt så att jag själv orkade. men jag har ett mål, tar jag mig dit så kommer jag vara så jävla stolt. tar jag mig inte dit så kommer jag vara stolt att jag har lagt ner tid och verkligen försökt och kämpat för det, för det vet jag att jag kommer fortsätta med. jag har jobbat upp min kondition så nu tycker jag att den är helt okej för att vara jag, bättre blir den ju desto mer jag kör. med musik i mina lurar så bara kör jag. jag ser ut som ett rödstopp i ansiktet, svetten bara rinner, det ser ut som att jag är nyduschad men vad fan, jag är där för att köra skiten ur mig och jag ska tusan klara mig hela vägen och om inte det så halvägs iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0