schoolyears

tiden bara springer iväg och det är snart ett år sen jag sprang ut och skrek om att jag hade tagit studenten och fyfan vad jag är bra. jaa ni vet, ramsor hit och ramsor dit. saknar verkligen tjejerna i klassen som man då fick träffa varje dag. när jag ändå håller på så tänkte jag rabbla ända från högstadiet. bästaste klassen någonsin tycker jag för vi hade en sån sammanhållning i klassen. alla var med alla och det var jämt så förbannat kul. som ett exempel.. minns mattelektionerna med signe när vi alltid spelade upp till tusen och vårt mål var 3 uppgifter vissa lektioner och sen satt vi och spelade bara. ibland skrev vi väl låtar också? jaa, det var tider med 9kl alltså.
jag går vidare med gymnasiet och frisör var första valet och det kom jag inte in på så jag började handel. lärde känna nytt folk och två av dom är de närmaste vid min sida ännu idag. på sommarlovet i ettan på handel så fick jag besked om att jag kom in på frisör i åkersberga, utanför stockholm. vi letade boende i timmar varje dag och fick tag i ett. jag flyttade dit och började där. lärde känna nytt folk och det var en tuff utmaning för mig själv. att få höra sin mamma gråta i telefonen varje kväll och be mig komma hem. det var nog det värsta av allt! jag åkte hem nästan varje helg. jag grät varje gång jag skulle hem för jag var så förbannat glad över att åka hem och träffa familjen och mina vänner. jag grät varje gång jag tog bussen tillbaka igen. så gott som varenda jävla söndag. att få kolla in i mammas ögon, pappas ögon, krama om dom hårt och säga hejdå. fan, det var inte lätt för mig. jag var nog aldrig riktigt mig själv under den här tiden för innerst inne var jag inte på topp. sen kom samtalet om att jag fick byta till frisör i linköping och det var inget snacka om saken, det var ingen tvekan utan jag sa ja direkt. så jag flyttade hem och ännu idag säger släkt att de nog aldrig har sett min mamma så nere som hon var under tiden jag bodde i åberga. nå väl, jag började i linköping. skola, praktik osv. i tvåan valde jag och en i klassen att ha praktik på goldwell i stockholm, så förbannat kul. vi hjälpte till med hårvisningar och så himla mycket mer. under denna tid började jag och matte få kontakt och jag minns det så väl än idag. jag önskar nästan att vi gick kvar i skolan för hur underbart var det inte att bara stanna hemma ibland bara för att få mysa en heldag med dig. jag gick mina tre år med fina tjejer, tog studenten. jag klarade mig genom detta.. alla skolår och vilka fina minnen jag har fått med mig, så mycket jag har lärt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0