lyssna på mig


alla är vi ju olika och jag tackar mina föräldrar att jag är den jag är. jag förstår inte hur folk är så jävla otrevliga. visst tar det mer på energi att gå runt att vara tjurig än att vara glad? det tycker iallafall jag. som jag sagt tidigare så har vi 90% som är ströda och sen har vi dom 10% som är snälla och en del är riktigt snälla och ger beröm för att vi är så jävla bra och snabba på att servera deras käk.

saker du a l d r i g ska säga eller göra osv:

"ett happy meal och sen en big mac meny med cola och en QP meny med cola. det var bra så."
vet jag vad din jävla unge ska ha i ditt happy meal? inte fan vet jag om han eller hon ska ha hamburgare eller nåt annat. haha, det kommer mer och jag måste bara berätta för er.

"vad har ni för dipsås?"
- vi har curry, sötsur, bbq, cheddar, garlic, mcfeast och bea.
"jaaa men då tar jag senap" eller typ "då tar jag mango salsa".
nämnde jag den såsen eller? haha nae precis, jag gjorde ju inte det! lyssna på vad vi säger.

sen har vi dom som slänger fram tre stycken tjugolappar ur fickan som är ihopknögglade till tusen.
kunde du stå och vänta tills jag plockat fram maten så kunde du vecklat ut dom, tack på förhand!

"jag vill ha en mc chicken"
- meny med pommes och cola?
"nej bara en mellan cola"
sen säger dom i andra luckan "men jag skulle ha meny." säg det då för fan!

prata med varandra vad ni ska ha om ni är några stycken, då får ni maten snabbare också.
står man i kö i någon minut då kan man fråga sina tre ungar om vad de ska ha i sitt happy meal eller vilken annan meny. än att vi ska står och ställa tusen frågor för du kommer dit för att äta och då ska du säga vad du ska ha, eller hur?

"en kaffe tack"
om de inte säger vilken size så slår vi bara in mellan oftast för jag menar liksom, ungefär 99% av alla som äter på mc donalds vet att vi har liten, mellan och stor. så gnäll då fan inte för 5 spänn extra för en mellan kaffe när du ville ha en liten! vad är det att tjaffsa om liksom? uhhhh!

"en mc feast utan ost"
vi säger att den beställningen kommer i mc driven, sen när de kommer till lucka två så blir det förvånade och irriterade över att det dröjer. och för tusan alltså, inte har vi specialordrar klara för faaaan. inte sjutton visste vi att du skulle komma och att du skulle ha det!

"en cheese utan gurka
haha jaaa du lille vän, vill du ha den nu och pilla bort gurkan annars är det bara att du kommer fram om fyra minuter och hämtar den.

"kommer du ut eller ropar ni?"
på tal om det där i kassan om när man ber gästerna komma fram  för att något dröjer. då så frågar de oftast en extra gång "kommer du ut med den?" lyssna på vad jag sa precis, jag sa att du skulle komma fram. eller så säger de "ropar ni?" hur fan skulle det se ut om vi stod fem kassor och ropade att "nu är big mac klart" hahah, inte så trevligt va? "du där nere i hörnet, din mc chicken är klar nu" hur tänker ni egentligen?

"jag vill ha ett happy meal med naturell hamburgare" sen slår man in att den ska vara naturell och då säger dom "aa alltså endast ketchup" jaa men du, då är den ju inte naturell! haha.

specialare
har en till sak när jag ändå är inne på samma spår, de beställer special grejer och sen kommer fram och säger bara "en mc feast väntar jag på". då ger man ut en mc feast. sen kommer de igen och säger "åhhh, utan sallad skulle den va." jaaaaa men du sa en mc feast när du kom fram. säg att det är special om det nu är så! vi kan inte hålla reda på vad varenda en väntar på när jobbkompisar går på rast osv!

om du väntar på nåt, säg precis vad det är
nu har vi special på mc feast som heter mc feast deluxe. beställer man en sån så kommer man fram och säger "jag väntar på en mc feast". då är det den vanliga vi snackar om, vi ger ut den sen kommer de efter 2 min och säger "det var en deluxe." men du sa mc feast så hur skulle jag vet det? väntar du på nuggets, säg hur många direkt så får du det direkt också.

några av er känner säkert igen er så läs noga och lyssna på mig. haha! det var det jag hade på tungan nu och var bara tvungen att skriva det här. helt otroligt alltså :)


Kommentarer
Postat av: kompis till donken jobbare!

Hahahha jag garvar så jag tjuter här i soffan! Känns som att jag har hört dedär några gånger från kompisar som jobbar på donken!

Folk är fan inte kloka!

2010-09-09 @ 19:32:35
Postat av: JOHANNA

haha aa det förstår jag för det är ju precis sådär det är. helt galet alltså :) men men, vem?

2010-09-10 @ 11:08:29
URL: http://johannamlandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0