love to you


efter jobbet blev det att åka och handla mat med mammii och pappi. direkt efter det blev det att hälsa på morfar, världens bästa morfar. idag trodde han att han var 90 år men han har inte fyllt 80 år än och så skrattar han jämt för att han vet ju att han inte hänger med längre. då skrattar man ju också men det är inget att skratta åt egentligen, svårt att förklara faktiskt. fryser han, då hämtar jag tröjan åt honom. vet han inte vart glasögonen är så letar jag efter dom och ger dom till honom. är hans tablettask slut på halstabletter då fyller jag på. har han inte läst tidningen då köper jag den åt honom. jag har alltid sagt att värsta dagen kommer vara när han inte känner igen mig längre men den dagen har redan varit, den har redan passerat förbi. "men morfar, ser du inte att det är jag? johanna?" och så gick jag ut från rummet och börja stor lipa. jag har alltid varit morfars tjej och kommer alltid att vara. cause my world revolves around you, it's so hard for me to breathe. if you ain't here, i just can't breathe. världens bästa morfar har jag och inte nog med det världens bästa mormor. jag vet inte vilka som läser min blogg men det har varit ett sätt för mig att skriva av mig. visst jag kan sitta och skriva i ett block, i ett worddokument men det blir inte samma sak om man säger så :)

när jag ändå är inne på mormor och morfar så vet ni andra vilka ni är. ingen nämnd och inte glömd utan ni vet precis vilka ni är. killen, vännerna, familjen, släkt osv. ni vet vilka ni är och utan er hade jag inte varit den jag är idag. då hade jag inte stått på mina fötter på jorden. det är ni som får mig att orka gå upp på morgonen för det är då er jag kommer träffa. det är ni som får mig att vilja så mycket mer och att hela tiden försöka även att allt man ibland ser är helt svart. jag önskar bara att jag kunde ge tillbaka det ni ger mig. ni är bäst, ni är allt. jag finner inga ord, tack för att ni finns i mitt liv. jag älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0