träningstalk



jag fick ju ett nytt styrkeschema för ca 2,5 månad sen och det följde jag i en månad. efter det så körde jag själv, la till nya maskiner, fria vikter osv och jag både känner och ser nya resultat hela tiden. imorgon eller nästa vecka så ska jag börja på ett nytt schema, nya övningar osv. nu har jag tex kört 2x15 varje gång. för något år sen körde jag endast 7-15 repetioner per övning och så tungt som jag orkade. det sist nämna sättet var det liksom bara bra om du enast orkade 10 gånger, vilket också gav resultat. men hur som helst, nästa vecka ska jag testa det igen så ska jag endast köra 7-15 repetioner så mycket som jag orkar. sen ska jag även lägga upp vad jag ska köra när för min kropp hinner aldrig återhämta sig. det är inte konstigt att jag har ont i huvudet dagligen, helt slut i kroppen, helt slut efter jobbet. jag har lagt träningen före allt annat, före sömn, före allt. jag har liksom till och med kunna skippa kalasfirande pga att jag måste träna. inte måste och måste utan för att jag vill. jag börjar nu lära mig att sömn måste gå före men det bröt jag ju denna vecka med men skitsamma.

jag måste lära mig att vila och att en dag så kör jag ben och kondition och andra dagen överkropp och kondition eller nåt. jag måste kolla och se vad som passar mig och min kropp bäst. jag kommer fortfarande köra på som vanligt och variera mellan styrketräning genom hela kroppen, powerwalks, spinning, löpning, gympa, step osv. de sistnämnda stärker konditionen, tränar ens leder, förbättrar koordinationen och massa annat men om man nu vill forma, bygga, skulptera kroppen är detta inte rätt väg att gå, det funkar inte bara med aerobics utan då är det rå, skitig och riktig jobbig styrketräning som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0