en fråga




Anonym
om tjugoandra november:

Kan inte du skriva hur hur du sminkar dig och vilka märken du använder? :)

absolut, visst kan jag det. jag sminkar mig lite beroende på vad jag ska göra men jag går igenom min vardagssminkining nu och jag gör det stegvis!

♥ oftast så använder jag foundation och det är l’oreal infallible long lasting perfection foundation(se bild). den applicerar jag med händerna för att jag vill ha rätt så täckande resultat över hela ansiktet men ibland tar jag bara lite på näsan, vid ögonen osv och det är inte alltid jag har det heller.

♥ sedan tar jag puder i hela ansikten och då använder jag ett som är från samma märke och som heter glam bronze som är för brunetter, haha!

♥ efter det tar jag och blöter en tops som jag sedan tar på ögonbrynet så lite av pudret försvinner om det nu kommit där. då målar jag först lite lätt med en ögonbrynspenna från viva la diva. när jag gjort det så kör jag med ögonbrynsskuggan som kommer från make up store, love this one.

♥ när ögonbrynen är check så böjer fransarna och inte bara en gång utan först längst in, sedan lite längre ut och så en sista gång. sen målar jag ögonfransarna och då använder jag mig av master piecemax som kommer från maybelline eller volume million lashes från l´oreal.

♥ sedan så applicerar jag rouge på kinderna och just nu har jag två stycker så jag varierar lite för det är olika färger. den ena är från isadora och heter sugar brown och den andra är mer rosa.

♥ sen blir det ett sista lager med solpuder från isadora so heter bronze powder and theeeeen, KLAR!

jaa, jag är inte världens bästa på att förklara men det var mitt svar på frågan. kommentera och fråga gärna mera kära ni :)


Kommentarer
Postat av: kevlarsoul

skulle aldrig kunna leva utan ögonbrynsskuggan från MUS!

2010-11-25 @ 22:30:18
URL: http://kevlarsoul.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0