it's hurts


jag såg på uppdrag gransking igår på laptopen och det gör fortfarande ont i mig, som en klump. det handlade om en tjej och en kille som varit tillsammans i 13 år om jag inte minns fel. det var dags att gifta sig så allting var planerat och hela tiden har hon velat göra någonting för sig själv. så hon ville verkligen göra det innan bröllopet, en skönhetsoperation. det var för lång väntetid i sverige, hon skulle inte få tid förrän i ungefär december och då hade de redan gift sig och hon ville så gärna göra det innan bröllopet. de beslutade sig för att göra det i polen, då fick hon en tid inom två veckor. kliniken fixade flyg, hotell, en personen som hämtade dom och körde runt på dem till sjukhus osv.

när det väl var dags och dom var på plats i polen och innan hon rullades iväg på sängen så sa hon att hon var rädd men samtidigt lycklig för att det äntligen var dags. kliniken lät så himla bra, de var trevliga och mycket lovande. en säker klinik. efter ungefär två timmar senare så rullas hon ut och är klar, läkarna säger att allting har gått bra. men benny reagerade på att hon hade låg puls och väldigt kalla färger i ansiktet. efter 15 min, 15 min efter operationen så slutade hon att andas och hjärtat slutade slå.

läkarna i polen kunde inte ge besked om hennes tillstånd men så snart de kom till sveriga så insåg läkarna allvaret. de fick komma till infektionskliniken i malmö och läkarna konstaterade direkt att hon var i koma och sannolikheten att hon skulle vakna upp var mycket låg. christinas skador orsakades troligen av för djup narkos men det verkar inte vara självklart heller. hon har legat där i tre månader och har inte vaknat än men hon är ändå vid liv men inte vid medvetandet.

det gör så himla ont när det finns så oseriösa ställen och vissa tänker "åh, vad billigt, vi drar till polen eller estland och gör det!" men det är inte värt det. vissa kanske har kommit hem med bra resultat och nöjda men samtidigt läste jag om en tjej som fått tid och allting, när hon var i polen och det var dags så hade hon bara vänt vid dörren och åkt hem.

denna klinik utlovade det bästa av allt och jag gick själv in och läste, det är ju för fan helt otroligt, det kan hänt flera. fanfanfan! hon ville bara göra en sak för sig själv och hon kommer nog inte att vakna upp igen, alltså tusen tankar till er från mig! det är så himla sjukt att det finns sånt här om det nu var ett riktigt oseriöst ställe, vilket jag tycker att det verkar vara. hur man kan träffa personer och ljuga dom rakt upp i ansiktet. jag ber och hoppas att hon nånsin kommer att vakna upp igen å ni kan få utföra erat drömbröllop. på tal om något helt annan när jag ändå är igång så nämner jag byggfällan. jag blir förbannad alltså, på tal om annat. ska bli kul och se när de visar programmet om de som bor lite längre ner på gatan här. nog om det här, jag har fått mitt sagt och det finns inga ord för det. jag hoppas bara att ni inte åker dit för att det är billigt, ont om tid här. för det finns så mycket oseriöst i världen idag, seriösa ställen. utan vänta, spara ihop allt och gör det säkert i en svensk vård. sen kan saker och ting hända här också men det känns mera säkert, iallafall för mig :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: jag anade det! Tycker du att hon målar bra?

2010-11-19 @ 11:05:15
URL: http://oredssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0